소외된 자를 찾으시는 예수님
♡ 누가복음 19:1 - 19:10
“ 인자가 온 것은 잃어버린 자를 찾아 구원하려 함이니라 “
(누가복음 19:10)
모터사이클 운전자들의 놀라운 묘기를 보여주는 시범 공연에 많은 관중이 몰려들어 나는 발뒤꿈치를 들고 서야만 공연을 볼 수가 있었습니다.
주위를 둘러보니 아이 셋이 근처의 나무 위에 앉아 있었는데, 아이들도 묘기를 보려고 왔지만 사람들 때문에 앞으로 나갈 수 없었던 모양입니다.
아이들이 높은 데로 올라가 구경하는 것을 보면서 누가가 부자 세리라고 한 삭개오를 생각하지 않을 수 없었습니다(누가복음 19:2).
유대인들은 종종 세무 관원들을 자기의 재산을 모으려고 세금 이외에 추가로 돈을 요구할 뿐 아니라 로마 정부를 위해 이스라엘 동족들로부터 세금을 뜯어걷는 반역자로 여겼습니다.
그러므로 삭개오도 그의 동네에서 따돌림을 받았을 것입니다.
예수님이 여리고를 지나가실 때 삭개오도 예수님을 보고 싶었지만 수많은 관중 때문에 볼 수가 없었습니다.
아마도 그래서 절박감과 외로움에 예수님을 잠시라도 보기 위해 돌무화과나무 위로 올라갔던 것 같습니다(3-4절).
그런데 바로 거기서 군중들의 바깥쪽에 있는 그를 예수님이 찾아내시고 그의 집에 머무르시겠다고 말씀하셨습니다(5절).
삭개오의 이야기는 예수님이 “잃어버린 자를 찾아 구원하셔서” 주님과의 사귐과 구원의 선물을 주시기 위해 오셨다는 것을 상기시켜줍니다(9-10절).
우리가 “군중들 뒤로” 밀려 사회에서 소외감을 느낄지라도 거기서도 예수님은 우리를 찾아내신다는 것을 확신할 수 있습니다.
가족이나 친구들에게 외면당한다는 느낌을 경험해 보셨습니까?
예수님은 외로움 가운데 있는 당신을 어떻게 찾아내어 함께 지내자고 초대하셨습니까?
< 예수님, 우리가 고통받고 있을 때 그냥 지나치지 않으시고 멈추어 주님과 친구가 되자고 초대하시니 감사합니다>
1. 예수께서 여리고로 들어가 지나가시더라
2. 삭개오라 이름하는 자가 있으니 세리장이요 또한 부자라
3. 그가 예수께서 어떠한 사람인가 하여 보고자 하되 키가 작고 사람이 많아 할 수 없어
4. 앞으로 달려가서 보기 위하여 돌무화과나무에 올라가니 이는 예수께서 그리로 지나가시게 됨이러라
5. 예수께서 그 곳에 이르사 쳐다 보시고 이르시되 삭개오야 속히 내려오라 내가 오늘 네 집에 유하여야 하겠다 하시니
6. 급히 내려와 즐거워하며 영접하거늘
7. 뭇 사람이 보고 수군거려 이르되 저가 죄인의 집에 유하러 들어갔도다 하더라
8. 삭개오가 서서 주께 여짜오되 주여 보시옵소서 내 소유의 절반을 가난한 자들에게 주겠사오며 만일 누구의 것을 속여 빼앗은 일이 있으면 네 갑절이나 갚겠나이다
9. 예수께서 이르시되 오늘 구원이 이 집에 이르렀으니 이 사람도 아브라함의 자손임이로다
10. 인자가 온 것은 잃어버린 자를 찾아 구원하려 함이니
FOUND ON THE EDGES
♡ Luke 19:1 - 19:10
“ For the Son of Man came to seek and to save the lost. “
( LUKE 19:10 )
In the middle of the crowd at a motorcycle demonstration where riders performed breathtaking tricks, I found myself needing to stand on my tiptoes to see.
Glancing around, I noticed three children perched in a nearby tree, apparently because they also couldn’t get to the front of the crowd to see the action.
Watching the kids peer out from their lofty location, I couldn’t help but think of Zacchaeus, who Luke identifies as a wealthy tax collector (LUKE 19:2).
Jews often viewed tax collectors as traitors for working for the Roman government collecting taxes from fellow Israelites, as well as frequently demanding additional money to pad their personal bank accounts.
So Zacchaeus was likely shunned from his community.
As Jesus passed through Jericho, Zacchaeus longed to see Him but was unable to see over the crowd.
So, perhaps feeling both desperate and lonely, he climbed into a sycamore tree to catch a glimpse (VV. 3–4).
And it was there, on the outskirts of the crowd, that Jesus searched him out and announced His intention to be a guest at his home (V. 5).
Zacchaeus’ story reminds us that Jesus came to “seek and to save the lost,” offering His friendship and the gift of salvation (VV. 9–10).
Even if we feel on the edges of our communities, pushed to the “back of the crowd,” we can be assured that, even there, Jesus finds us.
How have you experienced feelings of being pushed aside by friends or family? In the midst of loneliness, how has Jesus found you and invited you to spend time with Him?
< Jesus, thank You for never simply walking by when I’m hurting but stopping to invite me into friendship with You. >
1. Jesus entered Jericho and was passing through.
2. A man was there by the name of Zacchaeus; he was a chief tax collector and was wealthy.
3. He wanted to see who Jesus was, but being a short man he could not, because of the crowd.
4. So he ran ahead and climbed a sycamore-fig tree to see him, since Jesus was coming that way.
5. When Jesus reached the spot, he looked up and said to him, "Zacchaeus, come down immediately. I must stay at your house today."
6. So he came down at once and welcomed him gladly.
7. All the people saw this and began to mutter, "He has gone to be the guest of a `sinner.'"
8. But Zacchaeus stood up and said to the Lord, "Look, Lord! Here and now I give half of my possessions to the poor, and if I have cheated anybody out of anything, I will pay back four times the amount."
9. Jesus said to him, "Today salvation has come to this house, because this man, too, is a son of Abraham.
10. For the Son of Man came to seek and to save what was lost."
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